ژیلت

 ژیلت

ژیلت

ایده تیغ ژیلت یکبار مصرف :

ایده تیغ ژیلت یکبار مصرف در سال ۱۹۰۰ توسط یک بازرگان آمریکایی به نام “گینگ کمپ ژیلت” ارائه شد و۱ ساله پس از ارائه این ایده درخشان وقت خود را صرف تبلیغ و متقاعد نمودن سرمایه گذاران و تولید کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی،برای تولید ژیلت یکبار مصرف نمود.

آقای کینگ کمپ ژیلت همچنین برای افزایش فروش محصولات ژیلت یا در واقع فروش عمده ژیلت در سطح جهان و ترغیب مردم دنیا برای خرید محصولات ژیلت  اقدام به یک حرکت گروهی منظم کرد.این حرکت ابتدا با کمک مکانیکی به نام ویلیام نیکرسون و با همکاری مهندسی از بوستون در کنار آقای ژیلت  شکل گرفت.در شرایطی که در سال ۱۹۰۳میلادی فقط تعداد اندکی تیغ ژیلت  به فروش رسیده بود.سال بعد یعنی سال ۱۹۰۴ ژیلت اولین حق امتیاز ریش تراش در امریکا را کسب کرد و فروش محصولات ژیلت تا مرز۹۰هزار ریش تراش و۱۲۳هزار تیغ آرایشی بهداشتی ژیلت بالا رفت.در سال۱۹۰۵ ژیلت یک زیر مجموعه در شهر لندن ایجاد نمود و این خبر که محصولات ژیلت  اکنون در لندن شعبه دارند و تیغ ژیلت جدید به هیچ عنوان به آسیبی به پوست نمی رساند همه جا پخش شد.

در پی اخبار فوق یکی از بزرگترین پدیده های نشر دهان به دهان به گردش درآمد و در نتیجه نمودار تقاضا خرید عمده ژیلت و همین طور خرید ژیلت به صورت جزئی به طرز غیر باوری افزایش یافت.برای فروش عمده ژیلت  در سطحی وسیع،به ابزارهایی نیاز داشتند تا فروش محصولات ژیلت را افزایش دهند.در آن سال(سال۱۹۰۵میلادی) ژیلت بیش از ۲۵۰هزار ریش تراش ژیلت و میلیون ها تیغ ژیلت به فروش رساند.فراموش نکنید که درک چنین رشد غیر عادی در ژیلتاگرچه کمی دشوار به نظر می رسد ولی اگر غیر ممکن بود قطعا حادث نمی شد و اتفاق نمی افتاد.

ژیلت پدیده ای به نام ریش تراش را اختراع نکرد،بلکه یک کالای ژیلت کاملا جدید ارائه نمود و بازار را متحول ساخت.کالایی که همه آقایان می توانند هر روز از آن استفاده نمایند و این یعنی یک پیشرفت قطعی و مشخص در محصولی که در گذشته وجود داشته است.ژیلت

در سال ۱۹۰۸ آنها کارخانه هایی در فرانسه،لهستان،انگلیس و مخصوصا آلمان تاسیس کردند و فروش ژیلت را باز هم بالاتر بردند.بزرگترین کارخانه ای که آنها تاسیس کردند نمایندگی ژیلت آلمانی بود.چنانچه دقت کرده باشید هنوز هم مردم به ژیلت آلمانی بیش از تولید سایر کارخانه های تاسیس شده در اروپا اطمینان دارند و در پی ژیلت آلمانی هستند.در صورتی که سایر کشورهای اروپایی نیز با همان کیفیت ژیلت را تولید می کنند.

در سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ که جنگ جهانی اول در جریان بود،ژیلت  قراردادی با ارتش آمریکا منعقد کرد که بر اساس آن باید برای تمامی افراد ارتش،محصولات ژیلت را فراهم می کرد.قرارداد فوق موفقیت های چشمگیری را برای شرکت ژیلت  فراهم آورد تا بیش از ۳میلیون نفر از افراد تحت خدمت ارتش از محصولات ژیلت استفاده کنند.

ژیلت در سال ۱۹۱۵ اولین تیغ ژیلت بانوان را به اسم ” می لیدی دکولته ” تولید و روانه بازار کرد.از اینجا بود که بانوان نیز به استفاده از محصولات ژیلت کشش پیدا کردند.خرید محصولات ژیلت همچنان سیر صعودی خود را طی می کرد وشرکت ژیلت سالانه تنها ژیلت  بانوان را حدود هفت میلیون عدد به فروش می رساند.

کینگ کمپ بسیار مشهور شده بود و عمده شهرتش به دلیل عکس خاصش بود که روی بسته های تیغ ژیلت  و بسته های ریش ترش ها چاپ می کرد.به طوری که در کشورهای غیر انگلیسی زبان،مردم مارک ژیلت  را از ظاهر آن تشخیص می دادند.آقای ژیلت پس از موفقیت بزرگش به کالیفرنیا رفت تا آنجا به تئوری پردازی اجتماعی خود بپردازد و بقیه عمر خود را تا سال ۱۹۳۲ در آن ایالت گذراند و در همان سرزمین از دنیا رفت.

در قرن بیستم  محصولات ژیلت  به حدی گسترش یافت که به یک برند برتر جهانی تبدیل شد.شرکت ژیلت در سال ۱۹۵۳ نوعی از کف ریش تراشی را تولید و روانه بازار جهانی نمود که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی،بهترین گسترش خطی یک برند تجاری محسوب می شد،زیرا به همراه کالای اصلی یعنی تیغ ژیلت استفاده می شد.

تیغ دولبهژیلت در سال ۱۹۷۱ به بازار آمد و پس از آن تیغ سه لبه ژیلت در سال ۱۹۸۸ راهی بازار جهانی شد،که هر دوی آنها همچنان جز پرفروش ترین های محصولات ژیلت هستند.تیغ های دولبه  وسه لبه ژیلت معمولا در قالب بسته های اصطلاحا ژیلت پفکی در بازار عرضه می شوند که این مدل از ژیلت ها شامل:ژیلت

  • تیغ ژیلت بلوتو ۵عددی
  • تیغ ژیلت بلوتوپلاس۱+۵
  • تیغ ژیلت بلوتوپلاس۴+۱۰
  •  تیغ ژیلت بلوتری۲+۴
  • تیغ ژیلت سیمپلی ونوس سه لبه ۴عددی
  • تیغ ژیلت سیمپلی ونوس دو لبه ۲+۴
  • تیغ ژیلت سیمپلی ونوس دولبه ۸عددی

که البته اقلام یاد شده در گذر زمان با توجه به شرایط بازار جهانی و رشد و پیشرفت در شکل بسته بندی تا حدی به لحاظ رنگ و طرح دچار دگرگونی شده اند که امری بدیهی و کاملا طبیعی است.

ژیلت در سال های بعد تعدادی از شرکت های مرتبط از جمله اورال بی،واترمن،براون و…را خریداری کرد و در سال ۱۹۹۶ نیز یک قرارداد موفق با شرکت معروف و محبوب دوراسل منعقد نمود،که در سالهای بعد برندهای ذکر شده زیر مجموعه شرکت پی اند جی شدند.

نکته قابل اعتنا این است که ژیلت  با تمامی تمجید ها در طول این سال ها البته مورد آماج حملات رقبا نیز بوده است آنها همواره این مسئله را مطرح کرده اند که ژیلت در مورد محصولات خود بسیار بزرگ نمایی می کند،تا جایی که در سال ۲۰۰۵ ادعا های ژیلت  را بی اساس و اغرق آمیز می خواندند،اما هر بار که اینگونه مسائل مطرح می شد شرکت ژیلت بر ارزش های خود تاکید می کرد، مثلا با شعار جدید “محصولات ژیلت  نماد مردانگی است” و شعار “بهترین برای یک مرد” کیفیت و مردانه بودن محصولات ژیلت را در چند کلمه تاثیر گذار خلاصه می کرد.

شرکت ژیلت در حال حاضر در مجموع ۱۴۲هزار کارمند در سراسر جهان دارد و در سال گذشته میلادی در آمدی بیش از ۹۰میلیارد دلار داشته که نسبت به سال پیش از آن ۱۰میلیارد دلار افزایش درآمد داشته است.این افزایش درآمد نشانه افزایش فروش و رضایت مردم جهان از محصولات ژیلت  بوده وتاییدی بر صحت ادعای شرکت ژیلت می باشد.

امروزه  محصولات ژیلت  به صورت خرید اینترنتی ژیلت یا خرید آنلاین ژیلت حتی در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه در سطح وسیعی ارائه می گردد.ژیلت

و در اخر اینکه به یاد داشته باشید : ژیلت بر مبنای این تفکر شکل گرفت که “همیشه روش بهتری برای تراشیدن ریش وجود دارد و ما آن را خواهیم یافت”.یکی از مدیران سابق شرکت ژیلت به نام آلفرد زاین می گوید: فروش اینترنتی ژیلت نتیجه بازاریابی و تحقیق مستمر است و محصول مناسب برای ارائه به بازار نتیجه بهینه سازی و پیشرفت مداوم می باشد.شرکت براین مهم تسلط وآگاهی داشته و دارد وهمچنین در تولید محصولات جذاب بسیار درست عمل کرده و با نوآوری محبوبیت خود را حفظ نموده است.